Xiaomi fortsetter å utvikle Roborock-serien, en serie med robotstøvsugere for hjemmet. Den nye representanten er Roborock S4-modellen med en ny design - et gjennomsiktig deksel. Enheten har blitt mer manøvrerbar, passerer bedre trange steder i huset. Modellen har flere sugemodus, et utmerket filtreringssystem, et batteri med stor kapasitet og en ny smarttelefonapp. Jeg vil fortelle deg i detalj om funksjonene og egenskapene til denne modulen i min anmeldelse.
Utseende
Xiaomi gjorde sitt beste: med et gjennomsiktig dekke ser det veldig interessant ut. Den plastglansede kroppen er laget i svart. Saken er veldig lett tilsmusset, det er alltid spor av berøring på den. På topppanelet er det en stor knapp, delt i to deler. Den første er ansvarlig for å slå av / på robotstøvsugeren, og den andre er for å sende den til dockingstasjonen. En flyktig inspeksjon slår øyeblikket øyet på stedet der en høypresisjons LDS-sensor (lidar) er plassert, som leser plasseringen og formen til objekter, og deretter bygger den mest praktiske rengjøringsveien. Langs enhetens omkrets er det 12 forskjellige sensorer som forhindrer kollisjon og faller fra en høyde. Hovedbørsten til robotstøvsugeren fikk et komprimert børstehår og et sammenleggbart design med avtagbare tips - dette er hvordan produsenten forenklet rengjøringen av børsten fra hår og ull. Det er en gummibørste på den ene siden.
Utstyr
Støvsugeren pakkes veldig nøye, i 2 esker. Den første er en beskyttende laget av papp, og den andre er en proprietær, som viser dens egenskaper og funksjoner. Inni i boksen, bortsett fra selve støvsugeren:
- Dokkingstasjon.
- Reservefilter.
- Robotrensebørste.
- Ladekabel.
- Bruksanvisning på 5 språk.
Leveringsomfanget er lite. For mange modeller fra Xiaomi og andre produsenter er den mer mangfoldig.
funksjonalitet
Roborock S4 robotstøvsuger er mest egnet for bruk i rom uten tepper. Enheten gjør en utmerket jobb med å rengjøre glatte gulv eller tepper med en liten haug. Sugeeffekten er 2000 Pa. Følgende driftsmoduser er tilgjengelige for å kontrollere sugeeffekten:
- stille (50 dB, 1200 Pa);
- balansert (55 dB, 1400 Pa);
- turbo (60 dB, 1800 Pa);
- maks (65 dB, 2000 Pa).
Du kan kontrollere og velge moduser gjennom den egenutviklede applikasjonen Roborock for Android og iOS. Det kom til å erstatte Mi Home, som har vist seg å ikke være den beste siden. Den nye applikasjonen har blitt mer praktisk, oppdateringer slippes jevnlig for den: nye funksjoner vises, feil er løst. Du kan spore arbeidet ditt på nettet, lage kartinnstillinger, dele rommet i separate soner. Denne modellen gir lagring for opptil tre kort. Den gjennomsiktige avfallsbeholderen har et volum på 420 ml. Støvoppsamler - med EPA klasse HEPA-filter. Det fanger til og med mugg, flass, allergener. Filteret er enkelt å rengjøre og vaskbart under vann fra kranen, leveringssettet inkluderer en ekstra reserve. T4 kommer med et stort 5200 mAh batteri.Denne ladningen er nok for støvsugeren i 150-180 minutters arbeid uten avbrudd, en full lading av batteriet vil ta 300 minutter. Enheten kan rengjøre et stort område - 250 meter2... Støvsugeren klarer å overvinne hindringer med en høyde på 15 mm. Har beskyttelse mot fall, kollisjoner.
Fordeler og ulemper
Fordeler:
- vakker moderne design;
- høy autonomi;
- navigasjonssystem, lagre opptil 3 kart;
- forskjellige sugemodus;
- ny praktisk mobilapplikasjon for enhetskontroll;
- inkludert - ekstra HEPA-filter E11;
- sammenleggbar design av turbobørsten;
- stort rengjøringsområde - 250m2.
ulemper:
- høy pris;
- ingen våtrengjøring - bare tørr;
- en side børste;
- ett innebygd filter;
- den nye applikasjonen er bra, men verdt å jobbe videre.
Kjennelse
Xiaomi Roborock S4 (T4) robotstøvsuger er veldig interessant, jeg likte spesielt designet. Pris -308 $: Jeg tror det er overpriset. Denne pakken er tydeligvis for liten: for eksempel i modellen iLife V50 Pro bak154 $ det er mye mer. Xiaomi bryr seg alltid om brukervennlighet, så utviklingen av en ny mobilapplikasjon er et stort pluss, selv om det fremdeles er "rått", må du fikse mindre feil, men det fungerer ganske vellykket.
Jeg var fornøyd med påliteligheten til navigasjonssystemet - dette er en sjeldenhet blant de tilgjengelige modellene på markedet. Det er mulig å lagre opptil tre kart, som kan styres via Roborock-appen. Jeg vil også trekke frem høy autonomi, et stort rengjøringsområde, en ny sentralbørste og et HEPA-filter. For meg selv fant jeg i denne robotstøvsugeren flere plussgrader enn minuser.